środa, 20 lipca 2011

Social SEO a social media

Social Media to nic innego, jak wyłącznie różnego typu przedsięwzięcia, mające miejsce na płaszczyźnie jaką są serwisy społecznościowe. Zyskującym chyba największą popularność ostatnio, serwisem tego typu, jest Facebook. A czym w takim układzie jest Social SEO? Social SEO to z kolei postępowania mające na celu adekwatne wypozycjonowanie konkretnego serwisu internetowego, natomiast z uwzględnieniem działań toczonych na sferze wspomnianych serwisów społecznościowych. Tylko jak praktycznie odbywają się tego rodzaju działania? Czy egzystują przetestowane sposoby, na wypozycjonowanie strony przez… Facebooka?

Pozycjonowanie z włączeniem zasad Social SEO, opiera się w istotnej mierze nie tyle na działaniu samych serwisów społecznościowych (bowiem jeszcze do niedawna trwała zawzięta dyskusja na temat tego, czy tego typu portale mają w ogóle jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie stron internetowych WWW), jak dużo na zdobywaniu linka za pomocą promocji portalu internetowego w sieci, poprzez angażowanie w takie postępowania innych, aktywnych klientów. Dla przykładu: dobrze, jeśli witryna internetowa danego przedsiębiorstwa jest równocześnie w posiadaniu własnego profilu na przykładowo Facebook’u czy też Twitterze. Dzięki takiemu rozwiązaniu, administrator profilu może reklamować swoje przedsiębiorstwo wrzucając na jego tablicę kolejne, absorbujące, a w niektórych przypadkach dosłownie nieco dyskusyjne posty, adresy www do filmików czy również innego typu wpisy. Poprzez swoje działanie angażuje on w profil marki również pozostałych użytkowników. I chociaż nadal dyskutuje się na zagadnienie wpływu linków zdobywanych z serwisów społecznościowych, na pozycję strony internetowej WWW w wyszukiwarce, to jednak dzięki napomkniętym serwisom, możemy uzyskiwać linki prowadzące do naszego serwisu na wortalach podstawowych innych, powiązanych tematycznie stron internetowych WWW. Czy jednak takie działanie praktycznie nie będzie oznaczać konieczności „lubienia” (czyli kliknięcia w znaczek „lubię to” na przykład Facebooku) naszej konkurencji? Niekoniecznie, albowiem z równie sporą dozą prawdopodobieństwa możemy zwyczajnie „polubić” strony serwisów zbliżonych do własnej, aktualnie prowadzonej działalności w branży, jednak nie stanowiącej dla własnej spółki bezpośredniej konkurencji.

Promocja za pomocą Social SEO nie oznacza więc nabywania linka, jako takiego, a wyłącznie upowszechnienie portalu internetowego w internetowej rzeczywistości czy nawet swego rodzaju, „marketing szeptany”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz