środa, 20 lipca 2011

Copywriting w SEO

SEO to określenie, odnoszące się w praktyce do różnego rodzaju działań, mających na celu zapewnienie wyznaczonemu serwisowi www, ukazanie się na górnych pozycjach w wynikach wyszukiwania przedstawianych poprzez wyszukiwarki (np. Google). Natomiast, żeby właściwie wypozycjonować witrynę www, niezbędne jest w pierwszej kolei, dokonanie jej optymalizacji. W tym momencie do gry „wchodzi” nic innego, jak tylko SEM copywriting. Na czym więc polega jego rola i w jaki sposób idzie ją odnieść do wysokich pozycji w Google?


SEM copywriting tym odróżnia się od standardowego copywritingu, że w tym wypadku pisane teksty mają swoje odniesienie nie tylko do realnych potrzeb żywego, realnego użytkownika, ale także są one dopasowane do wymagań automatów wyszukiwarki. Dzieje się tak od chwili, w którym Google polepszyło własne mechanizmy wewnętrzne i algorytm wyszukiwarki zaczął jawnie reagować na spam w sieci. Warto mieć na uwadze, że poprzednio potrzeby internauty (w sytuacji tekstów do pozycjonowania stron) były z reguły pomijane czy dosłownie bagatelizowane, a pojawiające się informacje stanowiły w większości pozbawiony większego sensu, zlepek popularnych słów kluczowych. Dziś takie postępowanie uległo już zmianie, i na dzień dzisiejszy – chcąc stosownie wypozycjonować stronę www – każdy zorientowany webmaster unika artykułów zawierających zbyt pokaźną ilość słów kluczowych, a to z bojaźni przed przeoptymalizowaniem treści zamieszczonych na wspomnianej stronie internetowej.

Nie znaczy to jednak, że SEM copywriting rozpoczął powoli ginąć. Wprost przeciwnie! Dziś bowiem, aby treść powodowała oczekiwane korzyści, również musi być ona zredagowana z uwzględnieniem stosownej ilości fraz kluczowych. Teraz jednak kategorycznie większą funkcję odgrywają nie same, durnie powtarzane, jednakowe frazy kluczowe, a tylko i wyłącznie odmiany wspomnianych fraz czy także ich połączenia w związkach frazeologicznych. Co więcej gigantyczne znaczenie dla mechanizmów wyszukiwarki mają też wyróżnienia występujące w przekazie, takie jak przykładowo zaznaczenie czy również pogrubienie adekwatnie umiejscowionych w strukturze artykułu, fraz kluczowych.

SEM Copywriting posiada zatem coraz większą rolę
w procesie pozycjonowania stron internetowych WWW. Przekształca się ona wraz z procesami, jakimi poddawany pozostaje algorytm automatów wyszukiwarek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz