środa, 20 lipca 2011

Kampania reklamowa PPC

Kampanie reklamowe w stylu PPC zyskują na dzień obecny coraz większe grono sympatyków. Nie ma w tym nic zadziwiającego zważywszy na fakt, że w przypadku tego typu działań promocyjnych, nakład pieniężny jaki ponosi reklamodawca uzależniony jest nie od samego pojawienia się reklamy, a od liczby kliknięć w przekaz. Stąd również miano reklamy – PPC, czyli skrót od słów Pay Per Click oznaczający dokładnie opłatę za kliknięcie. W ten sposób kontrahent przykładowej,  agencji reklamowej, dostaje możliwość efektywnej promocji własnych przedsięwzięć branżowych, a przy tym otrzymuje on raport z monitorowanych w czasie rzeczywistym, rezultatów prowadzonej kampanii PPC.

Kampanie PPC
stanowią wyśmienity wzorzec i dowód tego, jak cennym i skutecznym narzędziem reklamowym, może być Internet. Ten schemat reklamy zakłada albowiem prezentowanie przekazów tylko na łamach wyszukiwarki internetowej. Niewątpliwie do dyspozycji kontrahentów oddawane są kampanie przeprowadzane w różnorakich wyszukiwarkach (na przykład. Bing, MSN), jednak rzecz ewidentna najpopularniejszą z nich jest znana wszem i wobec, wyszukiwarka  Google. Warto zaznaczyć, że im większa i bardziej atrakcyjna wyszukiwarka, tym większa jest szansa na uzyskanie wymiernych rezultatów.

Kolejną niepodważalną dobrą właściwością prowadzenia kampanii PPC jest to, że tzw. odnośnik sponsorowany, czyli zwyczajnie Twój przekaz reklamowy, prezentować będzie się tylko i wyłącznie odbiorcom żywo zainteresowanym proponowanym przez Ciebie towarem. Jest to wprost związane z obowiązkiem wyboru najbardziej celnych słów kluczowych. Promocja będzie się więc prezentowała jednostkom, które wpiszą w okno dialogowe wyszukiwarki adekwatne do oferowanej poprzez Ciebie, oferty. Z uwagi na niezwykle dużą rywalizację na rynku reklam PPC, doradza się jak w największym stopniu sprecyzowanych, niekiedy wręcz specjalistycznych słów kluczowych, aniżeli zdecydowanie droższych, fraz ogólnych używać. Dzięki szczegółowemu doborowi istnieje również większa możność sprzedaży oferowanego produktu czy też usługi. Ostateczną, istotną rzeczą przemawiającą za doborem wnikliwych fraz kluczowych jest to, że takie wyspecjalizowane wyrazy mają wysoką szansę zaprezentować się na wyższej pozycji w rankingu wyświetlanych przez wyszukiwarkę reklam PPC, dzięki temu generują one o wiele większą liczbę kliknięć użytkowników. Warto być świadomym, że w przypadku modelu opartego na narzędziu Google AdWords, sama pozycja odnośnika uzależniona jest  od ceny za klikniecie jak również od współczynnika, który definiuje stosunek kliknięć potencjalnego odbiorcy w przekaz reklamowy odnoszący się do ilości wyświetleń wspomnianego prezentacji (współczynnik CTR).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz