środa, 20 lipca 2011

Czym jest Black Hat Seo?

SEO (Search engine optimization) to ze 100% pewnością nic innego, jak tylko pozycjonowanie stron internetowych WWW w wyszukiwarce za pomocą odpowiednio pasujących fraz. Ale, zanim wybierzemy spółkę, której zlecimy wypozycjonowanie naszej strony www, to powinniśmy w pierwszej kolejności dowiedzieć się tego, jak owa firma ma intencja zdobyć postanowiony uprzednio efekt, czyli zagwarantowanie naszej witrynie wysokiej pozycji. Jak się bowiem okazuje w praktyce, usługa pozycjonowania pozycjonowaniu jest nierówna. Na rynku egzystuje bowiem cała masa ogłoszeń spółek które – nie mówiąc tego kontrahentowi wprost – proponują co prawda pozycjonowanie, aczkolwiek do tego celu wykorzystują taktyki tak zwanego Black Hat SEO.

Black Hat SEO to nic innego jak jedynie pozycjonowanie stron internetowych WWW z wykorzystaniem taktyk nieścisłych z dyrektywami wyszukiwarek. Działania takie nie są wiec zgodne ze wskazówkami dla webdesignerów, publikowanymi przez wyszukiwarki. Poza tym, metody te – choć na początkowy rzut oka mogą wydawać się efektywne – w praktyce są bardzo niepewne dla pozycjonowanej strony internetowej i mogą one wiązać się z koniecznością poniesienia trudnych „skutków ubocznych”. Najgroźniejszym ze wspomnianych „skutków ubocznych” jest naturalnie bezwzględne wykluczenie portalu internetowego WWW z rezultatów wynajdowania.

Priorytetową cechą postępowań z zakresu Black Hat SEO jest nabywanie linków prowadzących do pozycjonowanego portalu internetowego, za pomocą tak zwanego zaplecza pozycjonerskiego. Mówiąc ściślej, chodzi tu szczególnie o budowanie sztucznych stron tzw. presell pages , a ponadto „udawanych” katalogów. Z reguły strony takie nie gromadzą absolutnie żadnej, pożytecznej dla potencjalnego internauty informacji i są one zwykłym spamem. W ten sposób, przez wykorzystanie ułomności algorytmów wyszukiwarek, produkowane są zaplecza z umieszczanymi na nich, linkami.

Ten rodzaj pozycjonowania stron proponowany jest z reguły poprzez pozycjonerów działających na swoją rękę, nie współpracujących na stałe z żadnymi, większymi agencjami reklamowymi o profilu Interaktywnym. Dlatego warto korzystać jedynie z usług oferowanych poprzez rzetelne Agencje reklamowe, a najlepiej takie, które są w posiadaniu certyfikatów partnerskich Google.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz