środa, 20 lipca 2011

Wszystko o e-mailingu

Teraz już nieomalże każdy z nas posiada swoją skrzynkę na poczcie elektronicznej, czyli zwyczajnie swojego „maila”. E – mail, innymi słowy elektroniczna skrzynka pocztowa, ułatwia nam korespondencję zarówno ze znajomymi, jak i ludźmi, z którymi mamy kontakty biznesowe. Z tego także względu wielokrotnie jesteśmy posiadaczami nie jednego, a co najmniej kilku kont e – mailowych, na które praktycznie składać mogą się zarówno skrzynki biznesowe, zespolone z pracą zawodową oraz konta w pełni osobiste. Jednakże – podobnie jak sytuacja ma się w wypadku tradycyjnej skrzynki pocztowej – również na adresy skrzynek e – mailowych napływają nie zawsze wartościowe, reklamy oraz oferty zawarcia kooperacji. Ten gatunek działań w globalnej sieci Internet definiowany jest pojęciem kampanii e – mailingowych i często kojarzony jest on przez odbiorców ze zwyczajnym, irytującym spamem. Czy w takim razie kampanie promocyjne zakładające wykorzystanie działań e – mailingowych mogą przynieść klientowi jakiś, rzeczywisty zysk biznesowy? Czym one praktycznie są?

Wbrew pozorom przedsięwzięcia reklamowe zakładające wprowadzenie e – mailingu cieszą się nie tylko dużą popularnością, ale dodatkowo efektywnością odnoszonych w ten sposób, wyników sprzedażowych. Jak to należy interpretować? Otóż e – mailing marketingowy może być rzeczywiście efektywny jednak pod warunkiem spełnienia poprawnych założeń. Po pierwsze bowiem, przesyłane wiadomości winny być adresowane jedynie do właściwej grupy targetowej, czyli dobrze stargetowanego grona adresatów. Wówczas ludzie nie tylko, zapoznają się z przedstawianą im propozycją i nie potraktują jej jako spamu, ale przy tym mogą zwyczajnie skorzystać z naświetlanych im usług. Niewyobrażalnie istotna jest też personalizacja informacji każdego e-maila, a więc skierowanie go do wyjątkowego użytkownika. W praktyce oznaczać to może przykładowo wypisanie w tytule e – maila imienia czy też nawet nazwiska osoby, do której przesłana zostanie wiadomość. Co istotne, w chwili obecnej jeżeli tylko zdecydujemy się na skorzystanie z usług profesjonalnej, interaktywnej agencji reklamowej, możemy liczyć na to, że kampania e – mailingowa przed samym posłaniem zostanie gruntownie sprawdzona przez moduł antyspamowy. Dzięki temu rozwiązaniu możemy ujrzeć czy stworzony e – mailing nie będzie wzniecał podejrzeń w systemach antyspamowych, jakimi dysponują aktualnie niemalże wszystkie, internetowe konta pocztowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz