poniedziałek, 11 lipca 2011

Linki sponsorowane a AdSense

Kampanie PPC
Linki sponsorowane stały się niesamowicie popularną formą reklamy w ostatnich latach. Sposobność wstawienia własnej reklamy w rezultatach wyszukiwania tak, że jej treść jest mocno powiązana z frazą wyszukiwaną przez użytkownika, stała się bardzo pociągająca dla przedsiębiorców. Spółka Google postanowiła jednak pójść o krok dalej, tak właśnie utworzono Google AdSense. 

Google AdWords scalone z AdSense umieszcza ogłoszenia nie tylko w rezultatach wyszukiwania Google, ale również na stronach osób współdziałających z przedsiębiorstwem. Pozwolę sobie przytoczyć przypadek ułatwiający zrozumienie sposobu działania usługi. Dajmy na to, że serwis internetowy wspierający Google AdSense publikuje wpis, w którym kilka razy pada słowo „zegarek”. Boty Google znajdują to i umieszczają odpowiednią reklamę w wykupionym obszarze. Za każde kliknięcie w odsyłacz jednostka wykupująca reklamę płaci Google, które potem część zarobku przesyła właścicielowi strony internetowej. 

Wielu początkujących blogerów korzysta z usług Google AdSense, ponieważ zainteresowanie ich witryną jest za małe, ażeby ktoś raczył bezpośrednio wykupywać na niej obszary reklamowe. Google nie czyni tego problemu, gdyż i tak płaci od każdego kliknięcia w reklamę odpowiednią do sensu notki. 

Niestety, Google AdSense ma też swoje minusy. Jednostka pozwalająca lokować reklamy na swojej stronie może usiłować sama nabijać im wyświetleń, ażeby zwiększyć swój dochód. Traci na tym klient zamieszczający reklamę. Na szczęście w minionych latach Google bardzo zaostrzyło inspekcję kliknięć w reklamy, powiększyło w ten sposób ułamek dostrzegania kanciarzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz