poniedziałek, 11 lipca 2011

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane.
Linki sponsorowane ostatnio bardzo atrakcyjną odmianą reklamy w Internecie. Decyduje się na nie wiele jednostek potrzebujących rozpowszechnić swoje usługi. Jaka jest zasada działania takich linków? Gdy użytkownik wpisuje daną frazę w wyszukiwarce, pierwsze kilka rezultatów (najczęściej jeden, najwięcej trzy) to kupione reklamy o tematyce zbliżonej do szukanego wyrażenia. Jednostka zamieszczająca reklamę płaci najczęściej ustaloną stawkę od wszelkiego kliknięcia, rzadziej aplikuje się opłaty niezmienne za ustalony czas wyświetlania ogłoszenia. Największym dostarczycielem i propagatorem odnośników sponsorowanych jest kolos z Mountain View - Google. 

Dlaczego odnośniki sponsorowane cieszą się tak wysoką popularnością wśród jednostek pragnących się reklamować? Najpsotniejszym czynnikiem jest chyba to, że takie anonse automatycznie trafiają do jednostek zainteresowanych tematem, a to dzięki scaleniu reklamy z wpisywaną frazą. Odrębnym walorem odnośników sponsorowanych jest szybkość ich przygotowania. Wystarczy stworzyć chwytliwy tytuł, krótki opis strony, a potem podać do niej linka. 

Dzięki użyciu płatności za wszelkie kliknięcie łatwo jest nadzorować koszt kampanii reklamowej i w razie potrzeby można pospiesznie się wycofać. Taki wariant reklamowania się jest bardzo plastyczny, bowiem można bez problemu zarządzać budżetem kampanii, dodać zastępcze teksty reklamowe czy dodatkowe słowa kluczowe. Co więcej, jednostka umieszczająca reklamę ma od razu dostęp do statystyk, co upraszcza analizę jej skuteczności.
Dzięki monstrualnej ilości zalet odnośników sponsorowanych coraz więcej kontrahentów decyduje się na taką formę autopromocji w Sieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz