poniedziałek, 11 lipca 2011

Czy pozycjonowanie i linki sponsorowane są ważne?

Co sprawić, aby przewodzony przez nas serwis cieszył się popularnością oraz miał wysoką liczbę wyświetleń? Ciekawe, unikalne artykuły? Schludny i czytelny design strony? W wypadku sklepu szeroki asortyment i niskie ceny? Na pewno wszelkie te czynniki są ważne, ale co z tego, jeśli nikt nie będzie potrafił trafić na naszą stronę przez wyszukiwarkę? Żeby to umożliwić, należy zająć się optymalizacją witryny.
Przebieg optymalizacji stron jest nazywany też pozycjonowaniem, w skrócie SEO. Chodzi o to, aby po napisaniu właściwej frazy odnośnik do naszej witryny znajdował się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ażeby nam się to udało, należy działać ściśle według ustalonych reguł. Przede wszystkim należy zrozumieć regułę operowania algorytmów w wyszukiwarkach. 

Optymalizację należy rozpocząć od wyboru słów kluczowych, dzięki którym można będzie trafić na naszą witrynę. Im popularniejsze frazy, tym trudniej wypozycjonować serwis. Z kolei mało atrakcyjne wyrażenia nie zapewnią masowej wielkości wyświetleń. Po wybraniu słów nadrzędnych powinno się zoptymalizować kod witryny. Chodzi o to, aby uprościć robotom indeksującym jej przeskanowanie i umiejscowienie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Trzeba trzymać się prawidłowych wzorców internetowych, ważna też jest prędkość ładowania strony.

Następnym punktem jest optymalizacja treści. Ma być czytelna dla odwiedzających. Poza tym należy w esencję wplatać wybierane przez nas wyrażenia główne. Na koniec należy ulepszyć konstrukcję wewnętrzną linków. Im ich sieć jest gęstsza, tym świetniej będzie pozycjonowana nasza strona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz